fredag 19 augusti 2011

Rapport

Ultraljud hjärta: utan anmärkning. Nästa koll om 5 år :)
EKG: svar senare.
Ultraljud buk: utan anmärkning.
Lungröntgen: svar senare.
Blodprov: 7 prov tagna, bland annat tillväxt och hormoner; svar senare.
Längd: 103,5cm. Tjohoooo! Hon har växt typ 4cm sen förra kollen för 3 månader sen
Vikt: 16,3kg. Hmmm...gått ner i vikt...vilket inte är så konstigt med tanke på mängderna hon petar i sej...

Att dom vill ta tillväxtprov är väl bra, men hon följer "sin" kurva, den längst ner på mallen där hon alltid varit, så jag är inte orolig.

Värsta med dagen (enligt henne):
EKG, pga alla klisterlappar som sattes på. Jag riktigt såg paniken när hon såg dom. Men det gick bra. Jag fick hjälpa till. För er som inte vet: plåster och annat klistrigt har varit en PINA under hela mardrömsresan...går inte ens att förklara...
Stick i fingret: MEN det gick jättebra! Och ett stick räckte för att fylla alla de 7 små rören! Annars har blodet brukat koagulerat efter ett.

Bästa med dagen (enligt henne):
Biobiljetter från lekterapin i tidig födelsedagspresent.
Shopping med avtrubbad mamma, när allt man pekar på hamnar i vagnen.

Men det märks att det tar på krafterna...denna oro... Oro över hur hon ska klara undersökningarna... Oro över vad svaren kommer visa.
Hur det märks? Jo...när man är på väg hem, skivan i CDn spelar barnvisor och man får blinka bort tårarna när man hör texten: "...en gång när jag blev sjuk, så fick jag sova på hans arm..." (Teddybjörnen Fredriksson)

3 kommentarer:

  1. Ååå, fan vad du berör!! ♥
    Gråter en svätt för er, starka människor! ♥
    JIIIHOOO! För det hittills ser bra ut!! ♥

    SvaraRadera
  2. Att gå och vänta på svar... usch, säger jag bara... :(

    Stor kram.

    SvaraRadera
  3. Jobbigt! Styrkekramar till dig och din familj och jag använder mitt (snodda)favoritcitat. Jag tycker det är bra när saker är jobbiga. "Vissa dagar måste komma och nu är de här. Sedan kommer det andra =)"

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails