onsdag 10 augusti 2011

Nu vet jag vart!

Förvånar mej själv. Plötsligt ser jag! Partytältet...som ju nästan blivit en del av landskapet här på gården. 
Partytältet under vilket resterande ved ligger.
Eftersom jag ändå väntar på färg som torkar långsamt. Eftersom det tillfälligt är uppehåll i regnandet. 
Kastar in veden, lyfter bort lastpallarna och börjar kratta ihop skräpet. 
DÅ!!! rör det sej i gräset! Skriker rakt ut! (sådär lite lagom högt)

Där är han (hon?)!!! Padd-fan som brukar skrämma mej halt fördärvad! Och gjorde det ännu en gång!
Under vedhögen har den alltså bott. Säkert sådär lagom mörkt och fuktigt.
Tog fram gräsklipparen och tänkte "Ska jag...vågar jag...bör jag...?" Ja...du kanske fattar hur mina tankegångar gick. 
Men jag gick inte från tanke till handling. Klippte försiktigt. Så den skulle hinna undan. 
Den hade dock inte så bråttom. Gömde sej i högt gräs länge. 
Sen hoppade den iväg. In i vedboden!!! In under veden!!! 
Så det var den planerade vedladningen det... hua...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails