tisdag 30 augusti 2011

Mer prover

Fick mer rapportering från barnmottagning idag.
Kreatinin-värdet på njuren var ju förhöjt, fick vi rapport om förut, och nu vill dom ha nytt prov för att kolla ifall det var ett felvärde eller ifall det är nåt dom ska kolla upp mer.
Det ska också lämnas urinprov för att se om det är bakterier i omlopp. Storasyster blir ju ofta röd och irriterad i underlivet. Vi behandlar med zinksalva och ska också fortsätta med det på inrådan av BVC, eftersom det fungerar. Men en irritation som återkommer minst 1 gång i veckan...då vet jag väl inte om jag tycker att zinksalvan fungerar... Jag tror ju själv att det är svamp, men svampmedel ska inte användas på små barn. Säger dom. Jag är skeptisk till den instruktionen. Vet ju hur besvärligt det är med återkommande svampinfektion. Men nu blir det ju kollat i alla fall.
Tillväxtprovet var markerat med en stjärna (?) i journalen och läkaren ska återkomma om det. Betyder alltså att det är något dom funderar på.

Små saker som i min värld blir ganska stora...

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails