måndag 12 december 2011

Problem solved?

Mitt jobb ligger i ett parkeringsgarage.
Nej jag jobbar inte nere i nån källare. Det är ett parkeringsgarage på taket av Hemköp.
Sen länge har där bott en flock med duvor.
Inget ont om dom...men f*n va dom skiter!!!
Det är rent hälsovådligt på vissa ställen.
Och ingen tycks tycka att det ligger på deras bord att sanera...
På sensommaren hörde jag nåt om att det ev skulle ansökas om att få skjuta duvorna.
Men inget har hänt.
Idag upptäckte jag dock en åtgärd!
En uggla!


Noterade också några andra trekantiga saker som säkert skulle verka avskräckande just där dom flyger in.
Ska bli spännande att se om det funkar!

2 kommentarer:

  1. hahahaha....finns inga problem, bara lösningar :-) Vet att min svärfar avhyste hackspetten genom att klippa ut en siluett av en hackspett i plåt. Det fungerade visst bra. Vet inte varför men tydligen är just hackspetten väldigt enstörig om den inte tål att vara brevid de sina egna. Spännande att se om ugglan kan göra resultat.

    SvaraRadera
  2. ASG! Då ska jag titta efter ugglor nästa gång jag handlar på Hemköp!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails