onsdag 7 december 2011

När räcker det?

Är precis där jag sagt att jag aldrig skulle vara.
Aktiviteter.
Måndag simning. Tisdag innebandy. Onsdag fiol (!). Torsdag lek- och idrottsskola.
Summa sumarum denna vecka: storasyster med huvudvärk. Redan igår.
Det blir för långa dagar.
Men hur gör man? Jag kan ju inte heller bestämma själv, eftersom det varannan vecka fungerar på ett annat sätt. Exet har andra möjligheter. Dessutom bor han i byn.

Hon är glad och positiv och vill prova allt som erbjuds.
Ska man se det som en prövoperiod och sen "tvinga fram" en sållning?
Vi har redan förut pratat om att två aktiviteter per vecka räcker.
Hon vet det, men tycker ju allt är så roligt.

Och jag tycker det är roligt att hon är så positiv och vill prova.
Men...jag slutar kl 3. Sen, eftersom vi inte bor i byn, ska vi uppehålla oss någonstans till ca kl 5 när de flesta aktiviteter startar. Innan dess ska vi äta. Så matlåda måste packas med.
Vi är hemma tidigast halv 7.
Dessutom ska lillebror släpas runt. Även på de aktiviteter han inte deltar i.

Önskar att jag hade möjligheter att köpa ett hus i byn...men att hosta upp 15% i handpenning...näää...det kommer ta många år det...

2 kommentarer:

  1. Du vet att vi har lite andra förutsättningar, men spontant kan jag tycka att 2 aktiviteter räcker per vecka. Vi har 1 akt./per vecka. Ibland går inte ens det utan det måste ställas in. Så frågar du mig? Så säger jag simning o. innebandy. Idrottsskolan har hon tid att prova ända upp till åk 3 o. fiol erbjuds man att spela i samma årskurs.

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilket dilemma. Men jag vet hur det är att vara ensam mamma och försöka få ihop pusselbitarna. Kom ihåg när min son var liten och hade hockeyträning kl 14.00!!!! Mmmm hur jag fick ihop det kom jag inte ens ihåg.
    Men som sagt ni kanske ska skala ner på aktiviterna, dom hinner med var så säker.
    Kram på dig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails