måndag 26 december 2011

Lugnet efter stormen

Skruttans vad det har stormat inatt!
När till och med jag har vaknat till och från är det verkligen ett tecken på oväder. Jag, som sover som klubbad.
Började morgonen med en snabbstädning utomhus.
Hämtade soptunnan halvvägs hos grannen. Plockade soppåsar lite här och där. Glad att det inte var komposttunnan som blåst iväg...
Stora lådan på verandan med dynor ivägblåst. En stor dyna borta. Eventuellt är det fler som fattas. Hittade en i alla fall. I stora hästhagen en bit bort.
Lite märkligt hur en sån storm plötsligt bara är borta. Lite otäckt. Som att det kommer mera...när man minst anar det.

2 kommentarer:

  1. Ja, fy attan vilken natt!! Riktigt otäckt!! Hoppas verkligen att den inte kommer tillbaka...

    SvaraRadera
  2. Uhhh håller mig dig. Jag vaknade titt som tätt och tänkte på Tildas studsmatta som jag inte orkat bry mig om. Den står alltså fortfarande ute.....får nog försöka få in den under altan iallafall.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails