torsdag 30 juni 2011

Träna mera?

Hade sen lunch idag och hann hälsa på syrran. Satt där och flexade musklerna för att se vem som hade störst (jag såklart!). Jag såklart! :)
Syrran och mamma går ju på gymmet. Regelbundet. Jag? Nej nej nej... jag tränar hemma jag.

Idag har träningen bestått av gräsklippning. På gammeldags vis. Inte fullt så gammeldags att det var motorlöst, men självgående var det inte... Och gräset är inte klippt på två veckor. För åkgräsklipparen är såld.
Två veckor högt gräs och gammal gräsklippare betyder att det inte går att köra full klippbredd. Snarare en tredjedels bredd. Alltså många, många varv, runt, runt, runt...

För att föra klipparen framåt krävdes muskelkraft. Kraften alstrades i magområdet, ryggen och axlarna.
Bara för att jag har biceps betyder det inte att övriga muskelgrupper är lika utvecklade...tydligen...
Till slut gav jag upp. Har kanske lyckats klippa en fjärdedel. På en timme.
Å nu tar jag mej knappt ur soffan. För när man ska resa sej upp använder man tydligen magmusklerna...som för tillfället är döda...


=)

3 kommentarer:

  1. ASG! Kanske skulle följa med Marie o. jobba i din vedhög iaf? Du är duktig! Kram =)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ha!!! =) =) =) Fan va du e go!!!
    Lätt att jag också vill ha dom armarna, jag är där om ett par timmar....;-)
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. Förresten, de e ju fredá-kväll! Tar med mig en flaska rosé också för att parta i tältet!!! =) =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails