lördag 11 juni 2011

Pingst

Besiktat bilen.
"Nu är du extra noga så alla fel som finns uppdagas!" sa jag till besiktningsmannen.
"Men vad är det för bil?"
Är du helt knäpp eller! tänkte jag och pekade lite försiktigt på bilen vi stod bredvid.
"Öhh...en Toyota..."
"Just det. Då finns det väl inga fel!?"
Aha! Är det så det funkar alltså!? Det är alltså jag som i hela mitt liv köpt fel sorts bil!?
Och ja. Den gick igenom utan anmärkning! Förutom en lampa som ska bytas.

Tänkte sen köpa blommor. Det är ju ändå marknad, vilket ju enligt tradition betyder blomköp. Men jag fann mej själv stående bland blomprakten och bara stirra. Till slut blev det 4 jordgubbsplantor och en tuva gräslök. Inte så värst färggrant, men nog så gott! :)
Jord och markduk inhandlades också. Hämtade en pallkrage. Nu ska det planteras!
Mitt i all planering dök det upp nya planer. Jag hatar att rensa rabatter. Den jag har är helt igenväxt. Men nu ska den bort! Och fyllas igen med grus! Hädanefter ska allt odlas i kruka! Mark my word!
Att gräva rabatt till största del full med stora stenar i 525graders värme...rekommenderas ej... Som tur är (!?) började det åska och regna. Fortsättning i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails