torsdag 30 juni 2011

Tandläkaren

Storasyster hade ju återbesök hos tandis i tisdags. Eftersom förra torsdagens besök gick...inte så bra...
Inför detta försök fick hon ta en lugnande tablett. Både jag och exet var skeptiska. Skulle det räcka med en tablett? Var sövning nästa steg på agendan?
På eftermiddagen ringde min mobil:


"Mamma! Vet du!? Jag blev alldeles jättesnurrig!"
"Hur gick det då?"
"Det gick såååå bra! Dom hade nån sak å picka me. Å sen nån lampa som lyste... Sen vet jag inge mer."

Hålet är lagat! Exet berättade att hon pratat och pratat. Bytt samtalsämne i varje mening. Inte rädd över huvud taget! Helt drogad alltså!
Underbart härligt att det är klart! Att det funkade! Att vi vet vad som kommer funka i framtiden! :)

Nu kanske du tycker att jag är hemsk som uppskattar och blir glad av att få min dotter drogad. Men då tycker jag du ska stanna upp lite och fundera. Hade du levt mitt liv de senaste två åren hade du kanske förstått...


Såhär hade jag velat ha det hos tandis! :)

3 kommentarer:

  1. Nepp, vi tyckte ni gjorde helt RÄTT! Skona det som skonas kan!

    SvaraRadera
  2. Nej, du är inte det minsta hemsk!

    Våra barn har fått varit med om så mycket jobbiga saker, så de behöver skonas, när det behövs.

    Lugnande har funkat jättebra hos tandläkaren för Anton också. Annars hade han troligtvis gått omkring med flera hål i tänderna fortfarande...

    Kram.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails