lördag 19 december 2009

Slicka inte...

Dagens uppmaning är: Slicka inte!
Slicka inte på metallsaker utomhus...i alla fall inte när det är kallt...
Det är precis som att detta är något man måste göra för att lära sej. Kan fortfarande ibland känna att jag skulle nog vilja försöka igen. Bara för att bli riktigt säker på att det verkligen inte är en bra ide'. Minns fortfarande att jag hörde fröken säga "slicka inte på stolparna"...så då gjorde jag det. Såklart. Vet precis vilket stolpe jag satt fast i...den står kvar vid skridskoplan utanför mitt gamla dagis.

Storasyster övertygade sej själv om detta för två vintrar sedan när hon försökte smaka på bommen över vägen vid sitt dagis. Fastnade inte så mycket, så hon slet sej loss.
Idag var det lillebrors tur. Han smakar på allt alltid. Så det har bara varit en tidsfråga. Han satte fast tungan på en stege bakom huset. Satt ordentligt fast också. Skrek så det ekade. Vad gör man?? Nöden har ju ingen lag, så jag spottade loss honom... Låter ju lite sisådär, det förstår jag, men vad ska man göra? :)

På eftermiddagen bakade vi pizza tillsammans. Alltid en höjdare. Att tillaga alltså. Sen om dom äter...det var en helt annan femma...

Dagens film har varit Törnrosa. Typ 5 gånger. Har försökt byta, men det har gått dåligt...
Videon har gått varm inne, eftersom det varit så kallt ute. Men vi har varit ut två gånger i alla fall. Barnen kämpade i nästan en timme under skrik och skratt med att försöka ta sej upp på källarbacken. När det sedan var dags för sängen tog dom snabbhetsrekord båda två. Snittet var nog tre sekunder innan John Blund kom :)

Storasysters huvud har fått ett tunt ljust skimmer omkring sej. Typ en millimeter ljust "hår". Syns knappt, men det känns när man tar på huvudet. Vet att det kommer ramla av igen snart. Men det ger lite hopp ändå...om att allt kommer bli som vanligt en dag...nån dag...långt bort...Blir alldeles sorgsen av att tänka på det. Minsta lilla sak gör att allt blir så påtagligt, så verkligt i allt det overkliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails