torsdag 17 december 2009

Jävla skit...

Vilken jävla dag...
Började med ett tidigt besök av elektrikern...skulle koppla tvättmaskinen riktigt. Han upplyste mej om att programkortet brunnit lite, så därför funka den inte som den ska. Kostar? Multum...

Satte på TVn..."sätt i smartkortet". Men kortet satt ju i!!! Kundtjänst sa att antingen är det fel på kortet eller dekodern. Faaan....

Iväg till "byn". Hämtade ut skor jag beställt - som inte passade.
Frågade om kostnad för tvättmaskinen - blev rekommenderad att köpa en ny.
Provade dekoderkortet hos syster - funkade fint. Alltså trasig dekoder. MEN ljuset i tunneln var att det fanns garanti kvar på den i alla fall.

Så nu har jag fått köpa en ny tvättmaskin (som snälla, generösa syskon hjälper till att betala...delvis pga ena syskonets och svågerns elkunskaper...)
Å ingen TV att titta på ikväll. Tur att jag hyrt två filmer. Å tur att jag har datorn! *peppar peppar...*

Det är som att jag blir straffad för att jag unnade mej själv nåt för en gångs skull. Var så himla glad igår för tatueringen. Men genast nersparkad igen... Å inte får jag sova imorgonbitti heller, för dom kommer å kopplar in nya maskinen runt halv 8. Guuud va jag gnäller...

Måste hitta nåt positivt att tänka på...hmmm....
- Jag fick tag på dagvården på länssjukhuset och dom skickar nya sondslangar som kommer imorron. Storasysters slang håller nämligen på att korka igen av avlagringar från sondmaten.
- Jag har snälla omtänksamma syskon.
- Systersonen har äntligen börjat gå! *hurra!!!*
*tänker så det knakar*
- Fick trevligt besök av kär kusin - å lite skvaller :)
- Har omtänksamma vänner som bidrar till insamlinge jag startat för Barncancerfonden

Åååå va krystat...jag lägger ner för idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails