onsdag 22 december 2010

Under och bakom soffan...

...gömde Tomten alla julklapparna igår kväll. Så dagen har faktiskt varit skapligt lugn. Många diskussioner som handlat om att "Nu, nu är vi så snälla att du kan ringa Tomten och säga att han kan åka tillbaka med paketen!" Men jag tror det telefonsamtalet kan få vänta en dag till... :)
Har hela dagen spanat efter domherrar för att kunna få spä på lögnen och visa på att "tomtefåglarna" är ute och kollar alla barn för att rapportera vidare till the big man. Men inte en rödmage så långt ögat kunnat se!?

Dagen började alltså i iskylans tecken. Som "varmast" har det varit -28. Ända tills nu på kvällen då det är -23. Vi har alltså varit inne heeeela dagen. Därför är jag extra glad att det gått så bra som det gjort. Trots få kvadrat har vi lyckats samsas. En prestation!

Ont i magen har jag i alla fall. Inbillar mej att det är början till magsjuka, eftersom jag fått reda på att ett barn som var på dagis-jullunchen igår insjuknat. Men det är säkert bara min "vanliga mage" som fått för sej att krångla.. Kanske beror det på ris á la maltan vi åt till mellis!? Kanske är det så att jul-stressen pockar på... Inte för att jag städar och flänger runt, utan för allt annat som (för mej) är jobbigt med jul. Djupandas och dricker te. Det blir nog bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails