fredag 10 december 2010

Återigen...BIL-FAN!!!

Det har varit dålig värme i bilen. Till slut ingen värme alls när jag åkt fort. Lite värme när jag åkt sakta.
Svor i några dagar och funderade på vad det kunnat vara. Sett pengarna rulla... Försökt ignorera och tänkt att det berott på att det varit så kallt.
Igår fick jag en snilleblixt och öppnade motorhuven. Och mycket riktigt! Nästan inget vatten! Fyllde på en massa. Och vips var värmen tillbaka!
Tyvärr (?) flaggade en vän på FB för att det kunde vara topplockspackningen. Så idag kollade jag vattnet igen. Och det hade försvunnit från max-strecket ner till min-strecket! GAAAAHHH!!!
"Vänliga gubbar" på jobbet triggade igång mej med en rad förklaringar som allihopa gick ut på miljarders miljarders i utgifter. Alltså ringde jag pappa. Halvhysterisk.
Instruktionen blev att jag skulle fylla på en skvätt till och se vad som hände. Han trodde hellre att det var lite som fattades efter gårdagens påfyllning. Att vattnet fördelats ut i motorn och att det då behövdes mer...bla bla bla...jag har svårt att lyssna på motorprat...
Påfyllning är klar och det ser hittills bra ut. Har pappskiva under bilen för koll av ev läckage. Och det bolmar inte ur avgasröret. Så nu håller jag tummarna!
Värre är det åt bästa kusin...Vår lunch-shopping idag gick i dimmans tecken. Hela centrum blev grått när vi åkte med hennes bil. Det var den turbon det...Och kul jul för den plånboken...

1 kommentar:

  1. Hata bilar med turbo... Jag har motvillig erfarenhet av svarta rökmoln efter bilen efter sommarens tur till Jokkmokk. Kusinen kan vara glad att det hände "på hemmaplan" och inte 60 mil hemifrån!

    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails