torsdag 16 december 2010

Julkänslan smyger sej på

Idag kom den då. Snön. I stora lass! Har vräkt ner hela dagen. Att ta sej längs vägarna har varit en pina. Snörök så man inte sett ett dugg varken framåt eller bakåt. Tänkte hela tiden på de två killar som nyss dog pga snörök...

Trodde jag skulle orka skotta av gården själv. Gav upp ganska omgående och ringde efter traktorn. Så nu är gården framkomlig igen. Utan ansträngning!
I brist på snöskottning har jag slagit in paket. Dom stora är omöjliga att stuva undan nånstans, så dom får ligga framme. Vi får väl se hur det går... :)
Jag har fått nöja mej med lilla granen, sparsamt klädd och satt på en pall, eftersom barnen använt allt pynt och gjort disneygran av den större.

Imorron är det alltså mys med kollegorna. På em ska vi leka nån sorts paketlek. I paketen ska det finnas en nyttopryl för ca 25kr. Vad som är en nyttopryl är en tolkningsfråga, sas det - kan vara på både kort och lång sikt :)
Ett rim skulle vi också göra på paketet. Så ikväll har jag försökt få till ett rim (nåt jag är värdelös på!). På mål, typ :) Kan du gissa?
"Snön ligger vit på taket,
så endast äpplet bör vara naket.
Även päron, en del tydligen tror,
men det beror på vart du bor!"

2 kommentarer:

  1. En äppel/potatis/päron/morotsskalare?

    SvaraRadera
  2. Japp, det måste va det mobykulla gissa! =)
    Fyndigt värre! =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails