onsdag 29 december 2010

Det lönar sej!

Faktiskt tror jag att inspirationen sitter fast även idag! Lovely! :)
Nytt projekt påbörjat. Ljusstakar blir det denna gång.
Material inhandlat. Eller... Jag skulle handla. En 2-tumsregel. Fick jättebra hjälp på brädgården. Tillsågad efter de mått jag ville ha. Blev jättetacksam och var noga med att berätta detta för den hjälpsamme mannen (som för övrigt har samma vackra namn som lillebror). Sen när jag skulle betala...slapp jag! Väljer att tro att det berodde på de vänliga orden! (Men misstänker att det kanske delvis berodde på att regeln inte skulle gå att sälja till nån "riktig" snickare, böjd som den var.)
Har påbörjat målningen och väntar nu på att det ska torka så jag kan se om det blev som jag tänkt.

Hittade förresten inte färgburkarna när jag skulle börja måla. Spårlöst borta! Jag är en jävel på att städa!...bort saker...
Ringde storasyster. Hon brukar ha koll.
"Men mamma, när jag och lillebror har slarvat bort saker säger du att vi ska städa för att hitta dom! Du får väl städa då!" 
Har även städat bort bästa pincetten. Sist jag använde den drog jag fram en liten ödla ur en leksaksbil. Kanske lillebror vet...? Köpte idag en ny pincett som var värdelös! Eftersöket fortsätter alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails