tisdag 28 februari 2012

IBS-mysteriet

Magen har bara bråkat måttligt på slutet.
Vilket får mej att undra vad som hänt nu?
Är det för att jag under kanske ett par veckor inte ätit varken Iberogast eller Proibs?
Är det för att jag börjat nytt jobb?
Är det för att jag stressat över storasysters nya behandling och den senaste veckans jakt på emla-salva?

Har nyss spenderat 1 timme på toa. En timme.
Dubbelvikt i kramp.
Just under den tidpunkt när barnen börjar bli trötta. Just när jag ska försöka ha dem någotsånär lugna.
Då sitter jag där. Oförmögen att resa mej.

Lillebror mer och mer uppspelt. För det luktar inte rosor... "Mamma luktar soptipp!" tjoar han och springer runt med klädnypa på näsan.
Och jag vill gråta av smärta...
Självklart är toadörren vidöppen, för ingen ska ju tro att jag får sitta där ifred... Alltså sprider sej doften i hela vårt lilla hus.
Skräcken vore att nån kom och hälsade på...
"Hallå där! Välkommen! Ta gärna en klädnypa i barnens rum. Och schyssta - kan du dra igen dörren till toa? Jag når inte..."

2 kommentarer:

  1. Alltså jag döööör, du skriver så roligt att jag kiknar!!! =)

    MEN förstår att det inte alls är kul! Lider med dig!!
    Du är ju bara för härlig med din humor!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men lilla! Då känner man sig sårbar o. liten =(
    Jag tycker synd om dig... o. samtidigt får du mig att skratta! En komiker you are!
    (nu tar du bort lösenorden till kommentarerna - jag blir gaaalen!)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails