tisdag 28 februari 2012

Emla...fortsättning

Igår:
Ringde barnkliniken och blev lovad recept.
Kollade apotekets sida på nätet hela em och kväll för att se om det kommit in. Inte.
Ringde Kronans kundservice för att dubbelkolla. Inte.

Idag:
Ringde barnkliniken igen.
Vår läkares sekreterare kunde inte se att något blivit gjort. Hon berättade att hon och nån annan sköterska pratat om ärendet. Hon skulle prata med läkaren igen. Om de undrade något skulle de återkomma.

Kl 14.15
Telefonen ringer och en mycket irriterad läkare frågar typ "Varför ringer du idag igen? Är det nåt du inte är nöjd med vad gäller salvan jag skrev ut igår?"
Ja...jag undrar varför inget recept kommit in...
"Men jag vet att jag ringde in det igår!"
Jaha...men jag har inte fått nåt besked om det, så därför frågade jag idag igen...
En väldigt irriterad läkare. Nästan ofärskämd!
Jag blev alldeles rålös över hur irriterad han lät.

Trampade i alla fall iväg till Kronans. Där säger dom att dom ser att receptet kommit in igår! Öööööh!? Varför fick jag då både av Apoteket.se och Kronans kundtjänst inte reda på detta!? Det kunde dom inte svara på...
Bra att veta att man inte alltid ska lite på tekniken... Bra att veta, men ytterst irriterande!
Nu är i alla fall salvan beställd! Kommer hem på torsdag.
Tur att jag har småtuber hemma...

Tack Marie! Som erbjöd sej att hjälpa.
Och Annelie: VC erbjöd sej inte, MEN jag stampade in där själv och bad att få! Så vi klarar oss tills torsdag.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails