lördag 30 april 2011

Valborg

Hela dagen har vi hållt på. Slitit och dragit. Tagit många pausar för att snyta näsan och hosta. Hostan har tagit mest tid...
Känns nästan som att ved har lika effekt som alkohol. Hur jag menar? Jo, det sägs ju att man inte ska dricka när man äter penicillin, för att omdömet brister och att man till exempel klär sej sämre, vilket väl inte är ultimat när man medicinerar nån åkomma. Idag hade ved samma effekt. Stressen över att få hem ved gjorde alltså att jag jobbat som en tok hela dagen. Trots att soffan hade varit ett mycket bättre alternativ... Morgonens icke-feber har inte så otippat utvecklat sej variant utan "icke" framför...

Men dagen har varit härlig! Och jag haft både halsduk och nåt för öronen, som jag blivit tillsagd. Sol i varierande mängd. Lagom temperatur. Och inte ett flygfä på hela dagen!
Täckta i damm och spån blev vi och alldeles svettig. Duktiga var vi!

Snälla brorsan som hjälper mej.

Bästa kängorna och min för dagen bästa kompis - saxen.

Efter mat, dusch och lite häng, fortsatte jag sen för att se Småstjärnorna vid en av kvällens brasor.

Uppträdande till låten "Jag är en astronaut"
Stolt mamma drog sej sen tillbaka. Hem till soffan. Skippade elden...är helt slut...

 

2 kommentarer:

  1. Ja så duktiga ni varit! o. så duktiga barn! Modigt av C & L =)

    SvaraRadera
  2. Vilka SÖTA barn!!! Såååå modiga!! =)

    Och här kommer en krya på dig kram!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails