måndag 25 april 2011

Krattar

Älskar min gård. Vanligtvis. Inte just nu. Just nu är den av djävulen sänd...
Full i grus efter vinterns snöskottning. Som inte gick att få bort med uppsamlaren...bara att kratta och plocka...
Full med uppgrävd mossa efter vinterns rått/sorkinvasion. Ser ut som nån gått med mossrivare överallt.
Får jag inte sorkfeber nu så får jag det aldrig. Och barnen. Som springer runt i allt räfs. Inkubationstid 2-6 veckor enligt Smittskyddsinstitutet. Så vi får väl se...
Borde väl använda munskydd. Det tänker jag i alla fall på när det dammar för fullt. Men sen hoppas jag att allt snor i näsan kanske funkar typ som munskydd. Gäller att snyta sej ofta bara. Och det är då inga problem! Hur mycket snor får det plats i en skalle?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails