tisdag 12 april 2011

...och världsbäst!

Idag överträffar jag mej själv! Idag är jag världsbäst! På tålamod!
Lillebror var trött. Vilket självklart ledde till ilska. I hans fall betyder det även rösthöjning. Jag kallar honom inte Soprano utan orsak...
I nästan en halvtimme låg han i fåtöljen och skrek: "Jag vill ha glass! Mamma, hämta glass!"
Jag överdriver inte. Nästan en halvtimme. Oavbrutet skrikande.
Vad jag gjorde? Ignorerade, ignorerade, ignorerade.
Blir så stolt över mej själv! Det här är en prestation när det gäller mej. Verkligen! Jag är inte känd för mitt tålamod...
Att jag är dopad med p-spruta för att klara av det är en petitess i det hela. Men en nödvändig petitess. Har fått påfyllning idag. Bara vetskapen om det gör mej extra lugn. Och jag tror fasiken effekten bli bättre och bättre efter varje gång. Tjo! :)

1 kommentar:

  1. Gött å höra om fler som hittar något som "dämpar" humöret...;-)
    Själv knaprar jag femal balans, bra för lite allt möjligt! =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails