lördag 30 juli 2011

Japp!

Lillebror: "Mamma, ta kort på oss. Jag vill hålla i min docka! Och svärdet!"
Storasyster: "Och jag vill hålla i polisbrickan!"
Det var väl det jag sa! Han gillar faktiskt ALLA sorters leksaker! Hon också!
Och det är MITT JOBB SOM MAMMA att uppmuntra och inte falla in i stereotypt tänk!
Hoppas det är ditt jobb också!


Ikväll övar den här rutin-stela mamman på att låta barnen vara uppe längre än vanligt...det är ju trots allt sommarlov.
Klockan är nu 21! En och en halv timme past bedtime!
Men kvällen är varm och dom njuter tillsammans på verandan.
Tänk att det ska vara så svårt (plågsamt) att avvika från rutiner...!?

1 kommentar:

  1. Yey!! Så roligt!
    Loke valde nyligen nya nappar (vet att han ska sluta...nångång). Han valde ROSA, såklart! De var ju finast med roligt mönster. De blå var urtråkiga.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails