onsdag 6 juli 2011

Förändring

Små förändringar kan förändra livet.
Förhoppningsvis till det bättre.
Men det krävs invänjning...
Att byta rött mot nåt grönt.
Att byta ett stort hål mot möjligheten att sortera.
Det kan få vem som helst att bli förvirrad...tro mej...

Rött mot grönt: 
Köpt ny plånbok. Ur den röda ramlade alla kort åt alla håll. 
Resultat: Panik när jag tror att jag glömt plånboken hemma. Det gröna "lyser" ännu inte mot mej när jag letar.

Stort hål mot sorteringsmöjlighet: 
Ny handväska. Med flera fack, istället för ett stort hålrum. 
Resultat: Hittar fortfarande inget i den.
Försöker mej på att dela upp allt efter nåt sorts system. 
Systemet faller dock i glömska när jag letar efter det jag ska ha...

Invänjning var det ja... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails