måndag 28 februari 2011

Sportlov

Då var det lovvecka då. Som arbetslös får jag inte lämna barnen på dagis om jag inte jobbar, vilket jag tycker är helt okej. Jag är gärna hemma och myser.
Uppe tidigt för att vara beredd ifall telefonen skulle ringa för inhopp på dagis. Men inget samtal, så vi njuter av dagen i stilla mak.
Promenad till affären avklarad. Vi skulle posta brev; ett till lekterapin i Falun, innehållande ett paket storasyster ville skicka. Och ett till exet, ett "brev" lillebror skrev så nog så noga nu på morgonen.
Lunchen avklarad. "Mask" (köttfärssås) och grön/rosa/vit spagetti (färgade nudlar).

Solen skiner och vi ska ut igen, men just nu har vi sittvila. Allt för att dagen ska bli bra. Idag ska det bli en bra dag. En 100-dag. För jag blir glad av 100-lappar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails