onsdag 2 februari 2011

Jobbdag

Efter en kaosmorgon med skrikande, vrålande lillebror fick jag i alla fall iväg barnen på dagis. Svettigt...
Sen fick jag jobba på småbarns-avdelning halva dagen. En lugn skön dag. Trevlig personal. Ska dit imorron igen.

Fick också telefonsamtal och erbjudande om att jobba som resurs en dag framöver. Men...har dålig erfarenhet av att vara resurs och jag kände direkt att njaaaa. Ska dit till veckan och känna hur det känns i alla fall. Min dåliga erfarenhet ligger långt tillbaka i tiden - men nära i minnet. Vi får väl se hur det känns :)

Ikväll ska storasyster på skidskola för första gången. Farmor har tagit på sej denna aktivitet. Frisksportare som hon är. Ska bli kul att höra hur det gick. Storasyster kunde ju egentligen inte fatta varför hon skulle dit. "Jag kan ju redan åka skidor!" =)
Så nu har jag och lillebror ensam-mys ända till imorron. Storasyster ska sova kvar hos exet inatt.

Vi har också firat mamma/mormor på födelsedagen. Barnen beordrade blom-inköp. Under stor koncentration valde dom ut några blommor var. Som självklart skulle paketeras i var sitt paket. Presenten jag skulle ge mamma har inte kommit! Bannade nät-butik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails