måndag 25 november 2013

Vuxenpoäng?

Har varit och lyssnat på kommunfullmäktige.
Jo då. Faktiskt.
Mest för att jag ville höra kostenhetens anförande om nyss gjord livsmedelsupphandling som det blivit ett himla liv kring. Fanns annonserat om detta i lokaltidningen och på kommunens hemsida.

Nu vet jag hur det tänkts kring upphandlingen. Nu vet jag hur det kommer funka.
Och jag är trygg. Vilket jag på ett sätt varit hela tiden. Min vän är kostchef och jag vet vad hon brinner för. Jag VET att hon gjort/gör ALLT i sin makt för att det ska serveras bra mat i kommunen. Nu fick jag det bekräftat.

Det som var märkligt var att det var så få åhörare. Detta med maten har varit en minst sagt "het potatis" i media och på sociala nätverk. De som gapat högst var inte på plats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails