söndag 27 oktober 2013

Full rusch på en söndag

Igen. Helgar inte vilodagen. Fast jag hade velat...
Fast jag har velat. Kring vad jag ska göra...
Matlagning? Målning?
Det blev i alla fall en tidig tripp till norra grannkommunen där jag tillsammans med plusbrorsan hämtade en bäddsoffa jag fyndat (såklart!).
Passade perfekt till barnens myshörna på nedre plan!
Och bäddsoffa blev det på grund av det som kallas planering; planering inför sommarens uthyrning :-)

 
Sen sortering av beställda varor, hämtning av försäljarna och rundåkning i kvarteren i närheten så de fick dela ut varorna. En surfplatta och varsina 103kr tjänade de ihop från Pandaförsäljningen. Bra jobbat!

Ingen matlagning idag. Igår två rätter. Och planen var två till idag...men... Idag har jag unnat mig att leva på macka och lite kaffebröd. En diet så god (!) som någon. Ibland i alla fall :-) 

Sen blev det faktiskt så att jag målade. För jag råkade åka en snabbis på auktion. Precis i tid för att ropa in ett litet bord till soffan! 20 spänn!
Så bordet och en hylla till tvättstugan fick första strykningen ikväll.
Note to self dock: köp inte svartmålad möbel om du inte vill ha svartmålad möbel. Att slipa svart färg gör ingen männ'ska gla'....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails