onsdag 23 oktober 2013

Dagens

IRRITERAD
Ska på undersökning med brunetten till barnkliniken på fredag. Rutinundersökning. Röntgen och ultraljud. Dessa brukar alltid samköras med tillväxtkontroll och läkarbesök. Men till detta har ingen tid kommit. Så imorse ringde jag för att få tiden. Det är inte första gången alla kallelser inte skickats ut...
MEN hon var inte inbokad!!!? För vår ordinarie läkare är barnledig. Vilket tydligen gör att ingen annan har koll. Och mellan röntgen och barnkliniken är det tydligen höga murar... Och för tillväxtkoll stod hon köad i december! Några hmmm och mummel om att nu måste de visst försöka få två andra läkare att samordna nästa besök. För vi måste dit igen. Suck...
Brunetten: "Men hallå! Jag har ju bara varit dit tusen gånger! Kommer dom inte ihåg mej eller!?" Precis min tanke. För i vår lilla värld är vi viktiga och vill inte bli bortglömda.
Tydligen är det så att varje kallelse måste kollas. Varje gång kallelse kommer måste jag hädanefter ringa och se till att allt blir som överenskommet. Jag har gjort det förut. Att luta sig tillbaka är tydligen inget alternativ.

SLUT
Stressar i barnen mat. Packar blondinens badväska och drar iväg på simskola. Hinner i tid. Duschad står han där vid bassängen. Men vi är alldeles ensamma!? För det är på MÅNDAGAR han ska vara där! Jodå...väl hemma läser jag på lappen att det står precis just så. Måndagar.

2 kommentarer:

  1. Mäh?! Så då blev det inget läkarbesök alls? Förstår att alla känslor tar över, då ni har förberett er mentalt för resan.

    Lillebror är iaf färdigduschad för kvällen. Om man ska leta det positiva =)

    SvaraRadera
  2. Måndag - Onsdag same, same! Trist att det strular med vården. Man åker inte på en kvart precis!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails