fredag 28 september 2012

Bara sådär på en fredag kvart i 6

Då ringer läkaren från Falun.
Vid ultraljudet i Mora i augusti gjordes en annan bedömning än de gjort i Uppsala i juni. Mora-läkaren kan inte med säkerhet säga att det inte är något fel. Hon visste inte. Hon kunde inte med säkerhet säga om det var en tarmbit som vuxit fast i vävnad, något i tarmen eller något utanför tarmen. Alltså ska det nu undersökas mer. Tid kommer skickas för nytt ultraljud i Uppsala nån gång under oktober.

Frågade om de kommer göra nån biopsi. För jag tänker att om det ska göras ultraljud på ultraljud utan att de ser vad som felas borde de väl gå in och undersöka "avvikelsen". Men det kunde Falun-läkaren inte svara på. Han sa att ett sånt beslut ev kunde tas vid sittande bord direkt efter ultraljudet. I sånna fall blir vi inlagda direkt och biopsi görs under sövning.
"Jaha...? Vad ska jag tänka om det här då?" frågade jag. Det kunde han inte heller svara på.

Jag blir trött. Exet blev också trött när jag ringde och berättade.
Den oändliga historien...
Jag har inte ork att stressa upp mig.
Det är bara för mycket med allt just nu...


6 kommentarer:

  1. Och där gick luften ur mig... Hur mycket ska ni få gå igenom...? BRA att du inte stressar upp dig, förstår att du blir trött... ❤

    SvaraRadera
  2. Nämen va fan!!! Fattar dom inte vilket stresspåslag detta är!
    Hatar luddighet. Nu ska dom göra en grundlig undersökning på tösen.
    Grrrrrrr.....
    Stor kram och energi skickas via cyberspace

    SvaraRadera
  3. Faaaan!

    Säger jag. Det får inte gå till så. Och varför ringa och lämna ett sådant luddigt svar en fredag eftermiddag. Det är tortyr att behöva vara utsatt för den oron.

    All styrka till er!

    SvaraRadera
  4. Jag säger som övriga som kommenterat, varför ringa en sen fredag eftermiddag, för att sen inte ha helt klara besked heller?! Tröttsamt att inte få vila från oron... Stor kram.

    SvaraRadera
  5. Det är jobbigt att pendla mellan hopp och förtvivlan. Håller mina tummar så klart för att allt är bra. Det enda positiva jag kan säga om denna utveckling är väl att det är bra att de inte släpper det hela utan att kolla upp om de inte är säkra, men många styrkekramar till Er!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails