lördag 14 juli 2012

Svettigt...

Jag blev nästan hon. Hon den högröda, svettiga mamman med två illbattingar. Hon som drog till med en reashopping inne på fullsmäckat Lindex en dag här i veckan. Hon som hade med sig barnvagn i vilken det stod en leklåda full med leksaker. Barnen i full karriär runt klädställningarna. Barnen som slog ut leklådan i kön till kassan när hon för en sekund vände sig bort för att betala sina varor. Hon som fräste ur sig halvtomma hot för att komma ur affären med livet i behåll.
Hon som med vild blick tittade på mig när jag klappade henne på armen och sa: "Jag förstår precis hur du känner dig..." Då log hon.

Önskar att nån klappat mig på armen idag.
Trots input av pizza funkade den snabba shoppingen på Dollar och ÖB inte så bra.
Tillsägningarna jag gav lillebror gällde tydligen inte storasyster. Tydligen.

Vi har även fortsatt lillebrors tradition av att skita sig runt det samhället. Idag gjorde han långskitning på vad jag tror är den enda toaletten i shoppingcentrat. Vi var nog inne på toan i 20 minuter. Han avbröt mitt i för att ge storasyster tillgång till klosetten. (Också hon för nr 2) Sen fortsatte han. Och jag hörde hur folk utanför väntade, väntade och sen med stampande fötter travade iväg för att leta alternativ. Stressande? Nej då, bara ganska... Men det var då bättre än inne på leksaksaffärens personaltoa, där båda gjorde lång-2an sist vi var där...

3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails