måndag 2 juli 2012

Besvärligt

Idag var det belöningsdags.
Lillebror har ju ett '' bra-schema '' där han efter ett visst antal extra bra saker belönas.
Han valde att införskaffa belöningen på leksaksaffären. Efter mycket vånda valdes en liten legokartong . Lyckan var stor. Så stor att vettet rann av.
Jag stod i kassan och såg i ögonvrån hur en stor glansig sak flög genom luften och dunsade i golvet. Innan dunsen hann jag tänka många saker. T.ex. på ljudet av krossat glas.
Turligt nog blev det ingen krasch.
Bara i mitt huvud.
Lyckades behärska mig.
Legokartongen beslagtogs.
Nu står den på en hylla högt upp, men väl synlig.
Liten blondin får nu begrunda det faktum att om belöningar ska inkasseras ska gott uppförande inte avslutas i kön till kassan.
Jag betraktas i nuläget som en väldigt besvärlig mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails