lördag 28 juli 2012

Å där kom den!

Semestern är här!
Tre veckors sovmorgon!
Börjar med en hittills molnig dag. Men vad gör det!? Inget!

Barnen är hemma. Solbruna efter trippen till Kolmården med exet där solen tydligen fanns.
Storasyster skojar och säger att hon kommer från Afrika. Hon som alltid är minst en nyans brunare än oss andra. "Kanske stannade en massa sol kvar i din mage, mamma, du som har bott i andra länder så länge. Kanske satte sej den solen fast på mej när jag låg i din mage!?" skojfunderar hon. Ja, kanske det! :-)
Lillebror har också fått lite färg. Och ont i pillen igen...suck... Jag spolar försiktigt med spruta och han vrålgrinar...stackarn...

3 kommentarer:

  1. Min stora grabb hade också mycket problem med "pillen" när han var liten. Sponing stod ofta på schemat.
    Hans problem var att en liten liten del av förhuden satt fast så han inte fick tillbaka hela. Skoldoktorn tyckte att "det löser han själv på naturlig väg", men han fick uppsöka kirurg ialla fall. På 5 min var problemet över....

    SvaraRadera
  2. Har en systerson som fått operera. Så jag håller koll. Har läst att det inte ska vara nån fara än. Han är så liten. Men blir det värre med åren får vi nog uppsöka en läkare för koll.

    SvaraRadera
  3. Jag har väntat till "lite äldre" och nu är det så genant att det inte alls blir tal om doktorn. Ångrar mig lite faktiskt. Försöker berabeta och samtala så vi får se hur det går. Att ta det hela under tvång känns väl lite sisådär. Så länge det fungerar skapligt så får vi väl avvakta lite till.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails