tisdag 22 november 2011

Opererad

Lillebror leker doktor.
Det är jag som är sjuk.
Han undersöker noga med stetoskop och blodprov. Sen berättar han diagnosen: "Dum knöl i magen."
Han använder en maskin som kan titta in och se precis vart han sen ska skära.
Detta är maskinen:


Sen fick jag sovmedicin i dosan.
Han skar upp magen. Tog ut dumma knölen med pincett. Undersökte med maskinen igen. Tog ur fler knölar. Sydde igen. Gav vaknauppmedicin.
För säkerhets skull blev det också stålning. Laserstrålar. Med hjälp av dessa:

En mer noggrann "strålare" finns inte på denna jord. Jag lovar.
Hans noggranna undersökningar ledde till ytterligare upptäckter. Dum knöl i hjärnan!
Då fick jag en speciell hjälm på huvudet för att jag skulle ligga riktigt stilla när operationen och strålningen utfördes. Detta är hjälmen:


Han säger att han inte minns att storasyster varit sjuk. Men gissa om han är färgad av det som hänt...

1 kommentar:

  1. Ja det blir tydligt hur mkt han snappat upp av allt. Bra att du skriver om det - jag läser gärna!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails