fredag 18 november 2011

Blixthalka!

Mitt på dagen började det spöregna. Regn och minusgrader.
När jag kom ut från Dollarstore (shopping på lunchen såklart!) var bilen täckt av isbark.
Varningssamtal från syrran och kusin: "Åk för fan försiktigt hem!" (det var kusins ord, syrran kan inte svära...)
På radion varnades för kaos längs vägen med långtradare som inte tog sej uppför backarna.

Precis när jag gått ut till bilen på em och var på väg hem ringde mobilen. Sonen till en vän var strandsatt, eftersom nästan alla bussar ställts in. Så jag fick sällskap hem. Vilken tur att jag tänkte till och "annonserade" på FB om vart jag jobbade idag! Ännu en gång ett bevis om att FB kan användas till bra saker och inte bara som nöje! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails