söndag 28 augusti 2011

Det kostar...

Hur jag firade min dotters födelsedag?
- Bakat tårta och muffins
- Diskat
- Lagat mat
- Städat och dukat i garaget
- Kalasat
- Lagat mat
- Klippt gräset
- En tripp till återvinningen
- Diskat
Klockan var nu kvart i 8...
- Byggt lego
- Lagt barnen...alldeles för sent...

Nånstans mitt i gräsklippningen och sen under trippen till återvinningen fick jag torka tårar av besvikelse på storasyster som ville ha min uppmärksamhet. Som ville att jag skulle komma in. Som ville ha sin mamma.
Den mamma som "måste". För om inte jag gör det, så gör ingen annan det heller... Och till veckan kommer vi hem vid 5, halv 6 och då hinner jag inte med alla måsten...
Frysen är tom på färdiglagad mat. Betalar alltså priset för en veckas målning istället för matlagning när barnen var hos exet...
Gräset växer så det knakar fortfarande och måste klippas idag för gräsklipparen ska lämnas tillbaka.
Idag, som skulle vara en glad dag, betalar jag priset...singelpriset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails