fredag 10 juni 2011

Vad skulle du säga?

Om du blev 100 år, vad skulle du vilja säga?
Vad skulle du se tillbaka på och vara glad för?
Vad skulle du vilja att dina barn sa om dej? Din familj? Dina vänner?
Vad skulle du vilja att dina kollegor sa om dej?
Hur skulle du vilja bli beskriven?
Hur skulle du vilja se tillbaka och minnas hur du tacklat livet?

Idag tog jag en stunds rast och gick till parken för att titta på studenterna.
Stod där bredvid och lyssnade på klasserna som äntrade scenen.
Såg en viss Lärardjävel på scenen. Hon och sambon höll i arrangemanget.
Blev rörd och tårögd när jag hörde eleverna rosa henne. Kände hur uppskattad hon är.

Så vill jag säga om mej själv när jag blir 100 år; att jag gett till andra, blivit uppskattad, gjort gott.
Jag vill känna att jag gjort skillnad i människors liv.

Om man får en påse med (ögon)stenar, en pyntad sop och en chokladkaka, då är man uppskattad!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails