fredag 3 juni 2011

Nu räcker det

Nej, nu blev måttet rågat! Nu måste jag komma till skott med nån sorts grind. En grind som stoppar katterna från att komma upp på min veranda.
Fick nöjet att vakna kvart i 6 av att det var slagsmål. Kattslagsmål. Skrikande, rumlande, brakande, fräsande.
Klarvaken. Kunde inte somna om.
Låg och funderade på hur många katter det finns runt ikring... Brukar i alla fall se minst 5 olika. Minst 1 av dessa tycker min veranda är en lämplig sovplats. Som nu på morgonen alltså försvarades högljutt.
Sorry, katten! Nu får du gå hem och sova i fortsättningen!

2 kommentarer:

  1. Så hade vi det i vår förra lägenhet som låg på markplan. Det gick inte att ha altandörren öppen för då kom de dessutom in. När vi klagade hos grannen fick vi ett "jag har hört att citron ska hjälpa..." till svar.
    *spottfräs* från min sida. Det kan väl inte vara vårt ansvar att hålla folks katter borta? De kan ha koll på sina sabla odjur...

    Men som sagt, citron kan hjälpa...

    SvaraRadera
  2. Mmmm det är märkligt det där med katter... Tänk om man som hundägare lät hunden springa vind för våg och skita överallt samt sova där den behagade!?
    Citron...det hjälper väl mest mot skit i rabatter. Vet inte om det hjälper mot sovande katter.
    Det ska upp ett nät. Den saken är klar!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails