lördag 18 juni 2011

Barbro och George

Köpte en barn-CD en gång. Lyssnade några gånger och tyckte inte alls om den. Kände inte igen en enda visa. Tror jag köpte den för att den såg rolig ut. Och för att det var texter av Barbro Lindgren och musik av George Riedel. Men som sagt...gillade den inte.
Det var ju en barn-CD. Och just barnen älskar den! "Vi vill lyssna på Musse Pigg-skivan!" säger dom var och varannan kväll. Och den är så passande för just det. Kvällsmusik. Lugna visor. Lågmälda.
Och jag hör ju att visorna fastnar. För dom sjunger hela tiden på visor jag inte känner igen. Ikväll tog jag mej tid att sitta kvar och lyssnade. Vackert helt enkelt. Barbro och George visste vad dom gjorde!



Gärna ville jag vara ett träd 
ja gärna ville jag vara ett träd 
Jag skulle stå på en äng för mej själv 
och tänka som man tänker 
på hur vinden far 
och stjärnorna blänker


Gärna ville jag vara en sten 
ja gärna ville jag vara en sten 
Jag skulle ligga för mej själv 
på en strand och tänka som man tänker 
på hur vågorna slår 
och vattnet stänker


Gärna ville jag vara ett hav 
ja gärna ville jag vara ett hav 
Jag skulle finnas överallt 
och tänka så som haven tänker 
på hur stormarna far 
och vågorna blänker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails