lördag 18 juni 2011

Den där humoristen...

Äter kvällsmat. En för en gångs skull mysig stund. Utan skrik och tjat. Pratar om allt möjligt.
Lillebror berättar handlingen på filmen igår kväll, Surf's up. Om pingviner som surfar.
Jag och storasyster somnade ju...typ när den började vid 8-snåret. Jag vaknade när lillebror med sprucken stämma bad om att få lägga sej i sin säng. Då var klockan halv 10...han hade ensam sett hela filmen... :)

Han fortsätter sen berätta med stor inlevelse om att pappa tyckte det var så trångt i sin säng, att han gått å lagt sej i lillebrors säng.
"Å mamma vet du! Sängen brakade sönder!"
Jag fnissar i mitt inre å förstår att exet inte berättat för mej; att man brakat igenom en säng är ju inget man skryter med.
Storasyster stirrar på honom.
"Men du...nu ljuger du ju!"
"Gör jag väl inte alls de!"
"Joho! Din säng har då INTE brakat sönder! Din säng är för liten för pappa! Men du...det var ju ett riktigt roligt skämt i alla fall!"
"Hahaha!!! Ja, jag kan skämta jag!"

Undrar vad mer han brukar skämta om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails