måndag 25 oktober 2010

Uppdatering

Igår orkade jag inte blogga. Ingen inspiration helt enkelt. Men nu så kommer en liten uppdatering.

I lördags var jag på fest med arbetskamraterna. Hade skitkul! Och så nyttigt det var! För mej. Jag som inte är känd för att umgås... Har svårt att ta mej ut. Drar mej hellre undan. Och efter storasysters sjukdom har det blivit ännu "sämre". Men nu kände jag att jag ville! Arbetslaget är underbart och man vill ju vara med även utanför jobbet.

Barnen var hos farmor. Dom funkade dock som bromskloss. Bara tanken på att umgås med lillebror i ett bakfullt tillstånd gjorde att alkoholkonsumtionen stoppade av sej själv efter två glas vin. Men jag kan ha roligt utan sprit! =)
När jag sen på söndag hämtade barnen var jag såååå glad att jag bromsat mej själv. Lillebror var rasande arg och skrek i över en timme. Han hade ju inte fått en lika pinne som storasyster... pust...
Storasyster var däremot själaglad! Hon hade fått prova sina skridskor på den lilla gölen vid Hallsjökvarn. Eller som hon själv sa det, på gitt-svenska: "Jag har åkt skridskor vid "kvenna"!"

Idag var det utvecklingssamtal på dagis. Allt går bra med barnen. Dom trivs och tar för sej. Känner mej så trygg med personalen. Och dom förstår hur vi kämpar med Blondinen...för dom får kämpa också. Frågade, precis som jag gjort på småttingdagiset, om dom ev kan se om det kan vara nåt mer...för jag ser så mycket i lillebror som stämmer...och ändå inte. Letar svar på kaoset som infinner sej så ofta. Men dagis är säkra på att det inte är nåt. Kände i alla fall att jag ville lyfta frågan. För är det nåt vill jag ta tag i det! Jag tänker inte bli en av alla föräldrar som väljer att blunda. För sånna finns...tro mej...

Min knuta i nacken är tillbaka. Har skitont. Men nu är massagetid beställd! På torsdag. Då ska jag bli mjuk igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails