tisdag 12 oktober 2010

Bättre, sämre och styrkekramar

Bättre
Storasysters kliande hårsäckar verkar bättre. Idag är dom inte lika röda och jag fick gnida benen lite grann. Det bästa hade kanske varit att skrubba lite, men det tänker jag inte ens prova... :) Smetade på mer alsolgel och hoppas det gett sig tills imorron.

Sen blev det operation. En sticka i fingret. Ett återkommande problem. Det dyker upp stickor både här och där. Sist var det en över 1cm lång sticka bak på lillebrors lår. Rutchkanan på dagis är boven!
Fick i alla fall blå-hålla i det lilla fingret och operera med nål och pinsett. Skriken var höga och ihållande. Tårarna många. Jag lovar.

Sämre
Igår morse vaknade jag och hade ont bak i hårfästet typ. Trodde jag började få en jumbo-finne. En hård knöl liksom. Men det blir inte bättre. Nu tror jag det är en muskelknut. Har provat trycka på den för att lösa upp spänningen. Men det gör satans ont! Ska testa med vetekudden alldeles strax. Väldigt irriterande är det i alla fall!

Övrigt
Sänder stora styrkekramar till min nyfunna cyber-vän som imorgon skall iväg med sin dotter och få info om vad det var för sorts Wilms tumör dom opererat ut, hur behandlingen kommer se ut osv
Vet så väl vilket kaos det blir i hjärna och liv...

2 kommentarer:

  1. De där med stickor (Vi kallar det spetor här nere;-)) har vi oxå gott om i barnens fingrar. En håller och en "opererar" och barnen skriker;-)
    Hoppas din "knut snart försvinner annars får du beställa massage tid!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Hej Tack för dina styrkekramar :-))
    Man blir ju helt förvirrad i den här sjuhusvärden...sa jag vad statusen var?? Om inte så kommer det här: Status 2, Högrisk, 34 veckors behandling var 3:e vecka (3 dagars). Det blev ingen stråling som vi första var rädda för. Tyvärr så hänger ångesten i och hon blir helt förstörd så fort det kommer in någon på rummet. Hon får stesolid när hon är här bara för att dämpa...
    Idag har det varit en skitdag för mig, dippade helt. Misstänker att jag är helt slut helt enkelt. Imorgon bitti åker vi hem igen och det ska bli helt underbart.
    Kram på er!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails