lördag 1 december 2012

Orkar inte

Mitt bland kartonger och påsar försöker vi julpynta.
Funkar sådär...
Men har i alla fall fått upp gardiner och stakar i kök och TV-rum. Sen har storasyster plockat fram julsaker och pyntat runt överallt. Snyggt? Hon tycker då det...

När orken tryter totalt beslutar jag mig för kaffe och resten av kvällen i soffan.
Då sker energihöjning hos barnen. Såklart. Det ska mysas på rummet. Men där ligger massa kläder som är mina.
"Mamma!!!"
"Mys ni, men då får ni bära ner mina kläder i källaren till mitt rum."
"Jaaaaa!!!"
Ööööh!? Hur gick det till? Ett av mina stora "orkar inte" ordnade sig själv! Bara sådär! Och jag har bestämt mig för att inte gå ner i källaren för att beskåda klädförödelsen... Det kan vänta till imorgon! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails