onsdag 12 december 2012

Hejdade mig. Faktiskt!

Igår fick jag motorvärmare installerad i bilen. För bilen gillar inte att vara utan sitt forna kallgarage.
I morse, i minus 20, satte jag mig glad i hågen tillrätta för att köra till jobbet. Med tron om att ha en bil med varm motor. Men icke. ICKE!!!
Svor svador över amatörer och klåpare! Högljutt för mig själv. En bit på väg, runt tjugo över sex, ringde exet och tyckte att det kanske var en dålig idé att åka bil. Han hade spanat fula, svarta, stora droppar efter mig i snön utanför sitt hus. Vände hem igen för att kolla min parkering. Turligt nog falsklarm.
Fortsatte svärande till jobbet, där jag över frukosttallriken, i samråd med kollega, kom fram till att jag först skulle kolla uttaget på huset innan jag ringde verkstaden och ryade. 

Varför har jag då lagt upp ett kort på en kontakt? Jo, det är den kontakten som jag undrat över. Den som hängde i taket i källaren. Har undrat varför den hängt där? Undrat över funktionen?
Nu vet jag. Det är en kontakt någon dragit kabel själv och monterat ett jack på utsidan huset.
I morgon är min bil varm.

1 kommentar:

  1. En sådan kontakt hade vi också förut! :-) Kom ihåg bara att ha timer på motorvärmarsladden, inte bra att ha den i för länge, typ en hel natt eller så... :-)
    Kramar!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails