onsdag 30 mars 2011

Försöker övertala mej om att jag ska inse

Inser att jag måste stanna upp lite...eller i alla fall bli bättre på att planera... Detta är en tanke som slår mej när jag ställer in en bytta smör i kylskåpet på jobbet bara för att se att det redan står ett oöppnat paket där. Det som fattas är bröd. Inte smör...
Inser att jag måste försöka tänka långsammare. Lugna ner mej. Sänka kraven. För idag fixade jag det som igår verkade vara en omöjlighet. Det som behövdes var alltså en paus, tid att reflektera. Då föll det på plats. Utan hjälp!
Inser att barnen klara längre dagar på dagis ganska bra. Det är jag som inte klarar det. Det är jag som mår dåligt av deras långa dagar.
Inser också att om det skulle visa sej att det inte funkar, måste jag begära att få gå ner i tid varannan vecka...trots att jag sagt till nya arbetsgivaren att jag tänkt jobba heltid. Storasyster orkar fortfarande inte lika mycket efter allt som hänt. Lillebror är liten. Funkar det inte för oss, måste ag förstå. Igår gick det bra, för då hade båda två sovit. Idag gick det lite sämre, då ingen av dom sovit. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails