onsdag 31 oktober 2012

Uppdaterar lite

Det är ingen lek, mitt jobb. Regelstyrt. Lagstyrt. Förordningsstyrt. Toppstyrt. Snart valår. Och nånstans mitt i allt måste man ha kvar sin människosyn. Trots allt är jag jag.
Det har varit några jobbiga dagar...
Och jag kommer på mig själv med att ta med mig jobbet hem. För hur stänger man av tankeverksamheten?
Dagen idag började dessutom med fackligt möte. Arbetssituationen. Framtiden. Var jag trött innan, blev jag inte piggare.
Men sen finns de där. Kollegorna. Jag står nog ut med nästan vad som helst, bara kollegorna är bra. Är de det då? Japp. Jätte!

Och i mitt radhus dras det ström varje dag. Det kopplas och kopplas. Så just på den fronten känns det lugnt och tryggt. Det går framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails