fredag 26 oktober 2012

Bananas!

Behöver en elektriker till radhuset.
Ringde och messade en i söndags som inte svarade. Alltså vill han inte, tänker jag. Men sen hade han sagt till exet att han ska till mej och dra el!? Jasså!
En annan som pappa frågat kom för att kolla på em, men avsa sig uppdraget. För mycket jobb.
Ringer första alternativet. Jo, han ska komma. Om ca en halvtimme, för att kolla vad som ska göras.
Väntar och väntar. Och väntar.
Ger upp.
Hungrig. Jättehungrig.
Åker och beställer pizza. Fast jag inte tycker om pizza. Beställer en med banan på.
Åker och hämtar ut pengar.
Åker för att hämta pizzan. Inga pengar i plånboken!!!? Suck...
Åker tillbaka till bankomaten. Utifall. Men nej. Borta. Såklart. Där fick jag för att jag en gång i tonåren tog några hundralappar som satt i minuten. What goes around, comes around...
Hämtar pizzan.
Åker hem.
Inga bananer!
Men nu har jag ätit. Snart är jag snäll. Snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails