onsdag 10 oktober 2012

Semester....?

Ja, det kallas för det när man inte är på jobbet men ändå får betalt. Semester. Några dagars ledighet på grund av veckans älglov.
Pengar brukar ju få mej att må bättre. Så jag fokuserar på dem. Pengarna.
För det är f-n inte alltid roligt att vara mamma!

Dagen:
Ta-tillvara-butiken: Skrikande blondin.
Diverse vvs-butiker: Skrikande och surande blondin.
Lunchrestaurang: Mestadels bra. Men smågråtande blondin. Sparkande brunett. Enda trösten var att ägaren berömde oss och tyckte jag hade väldigt duktiga, lugna barn. Ööööhhh...!? (försöker ta åt mig och glädjas...)
Besök hos mormor: Bra.
Hemma: Inte bra. Skrikande blondin. Brunett som högg blondin med vass trästicka. Skrikande brunett.
Summa kardemumma: Tidig läggdags!

Känner att även morgondagen kommer bli en dag i prövningens tecken.
Ska nog ge mig själv en guldstjärna. För om jag belönar mig själv för dagen som varit kanske jag finner styrkan att även fixa morgondagen...?



1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails