fredag 12 oktober 2012

Dagens känga till Swedbank

Jag har bytt bank.
Swedbank betrodde mig inte inför radhusköpet. Och inte i nåt annat heller sen min gamla bankkontakt slutat.
Så jag bytte.
Eller...bytet påbörjades och skulle i dagarna avslutas.
Jag skickade i förra veckan in internetdosa och kontokort. Eftersom bytet sades gå fort, iddes jag inte föra över sparande och annat till nya banken.
Sen har inget hänt. Inget. Och jag har inte velat vara påstridig. Det skulle ju gå fort.
Men i morse blev jag irriterad och ringde Swedbanks kundtjänst. Där sa de att bytet administrerades av det lokala bankkontoret och de skulle be någon ringa mig för att berätta hur läget låg, varför det tog sån tid.
Ingen ringde. Men mitt konto avslutades cirka en halvtimme senare.
Så jag åkte till banken.
Där haspade en nervös banktjänsteman ur sig att det var Swedbank centralt (va???) som administrerade byten. Att han inte kunde hjälpa mig. Att pengarna kanske skulle komma in på mitt konto på eftermiddagen, beroende på när de gjort klart allt. Han såg att allt var avslutat men kunde inte se när det skett.
Om jag blev ännu mer irriterad? JA!
"Och hur ska jag göra nu då? Jag har inga pengar. Förstår du mitt problem?"
"Jo...jag förstår grejjen..."
Grejjen!!!!?
Jag är inte betrodd av en bank jag haft sen tonåren! Men att de sen ska släppa ifrån sig pengar som är mina är tydligen mer än man kan begära! Över en vecka!!! Just nu är det ingen tröst att de kommer till veckan. För imorgon åker jag till stor stad för inhandling av diverse till radhuset. Och då hade jag behövt mina pengar!
Tur det finns omtänksam backup som såg att jag höll på att krevera och lånade ut en slant. Tur!
Gaaaah!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails