tisdag 16 oktober 2012

Hinner jag?

Mycket att göra alltid. Men orken räcker inte riktigt till.
Jo. Jag är ensam varannan vecka. Den här veckan. Inga barn. Ensam.
Alltså bara jag.
Som ska orka jobba extra mycket.
Fixa inne.
Fixa ute inför kommande snö.
Ta in ved och helst också hinna elda.
Innan jag somnar i fotöljen...
Jo. Jag trivs med att vara själv. Men en gårdskarl hade inte varit helt fel... :-)
I kvällens halvmörker hann jag i alla fall plocka av verandan, ställa undan krukor, ta in ved och påbörja nedtagning av studsmattan.
Och så hann jag gnälla lite också.
Tack för att du ''lyssnade'' :-)


2 kommentarer:

  1. Gnäll på! Bättre häva ur sej än att spara det inuti. Kanske vi skulle anställa en gårdskarl tillsammans, 50% hos dej och 50% hos mej?!

    SvaraRadera
  2. Den idé tål att kluras på :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails