söndag 28 oktober 2012

Tid

Blir besviken på att allt tar sån tid. Och alltid mycket längre tid än jag hade tänkt.
I helgen hade jag planerat in en hel del:
- Tapetsera en vägg i vardagsrummet och hela storasysters rum. Resultat: Inte ens börjat och inte klar.
- Måla runt köksluckorna. Resultat: Inte ens börjat.
- Badrummet. Resultat: Inte klart.
- Måla klart mitt rum. Resultat: Klart! Jo, faktiskt :-)

Och ny elektriker inkallad. En som kom när han sa! Har rekat och ska börja imorgon. Det var snabba bud! En snäll en. En ''nästankusin'' :-)

Matad på lunchen av bästa kusin har jag blivit. Och nyss ätit riktig thaimat jag fick igår i matdosa hos söta kusinbarnsflickvännen.
Och nyduschad. Med fötter som fick sig en egen omgång och nu är inplastade och nerstoppade i varmaste sockorna.

Nej. Jag hade inte tid att göra allt. Måste nog tänka om. Är trots allt bara en person. Och det har i alla fall hänt något!  Och det är ju bättre än inget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails