tisdag 6 mars 2012

Tråkigt

Andra läser. Inte jag, för då blir jag åksjuk.
Andra surfar. Inte jag, för då blir jag åksjuk. "Men du surfar ju nu!?" kanske du tänker. Jo. Men du ser inte antal pausar jag tar för att titta framåt på vägen.
Andra sover. Inte jag, för det har jag inte ro till.
Det som återstår är att i ca 50 minuter glo på träd som swishar förbi.
Märks det att jag redan är trött på kollektivåkandet!?
Dessutom kan man undra om vissa saker. Vad betyder det t.ex. att bussen i morse kunde ha glömt av mej? Blev till slut upplockad från fel håll. Hade väl i sista sekund kommit på att han skulle svänga in byvägen. Is someone trying to tell me something? Typ: Åk bil!
Jag håller ut tills värdekortet är slut. Sen får vi se.
Eller ska jag öva mindfullness och ta tillfället i akt att bara vara!?

UPDATE: Kom på att en till hint från "nån" skedde: Värdekortet krånglade på hemvägen och ville nästan inte släppa ifrån sej några pengar! Vad är det frågan om???

1 kommentar:

  1. LYSSNARBOK! Finns många bra på biblioteket, perfekt om man är åksjuk! (Eller ladda ner ni som har bättre telefoner än mig) // kram Torris.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails